Akülü Sandalye
Başvuru Yap
Zaman Planı | Konu/Sunum/Başlık | Etkinlik | Teknikler | Oturumun Amacı | Materyal | |
10:00 | 10:30 | Ben Kimim?(oyun değişebilir) | Boncuk | Oyun | Grubun tanışmasını sağlar. | Renkli boncuklar |
10:30 | 11:00 | Kontrat ve Gün Özeti | Beklentiler | Uygulama | Tüm eğitim süresince grubun ve uygulanacak içeriğin güvence altın alaınması sağlanacaktır. | Post-it, kalem, flipchart |
11:00 | 11:15 | Kahve Arası | Gönüllü 2 öğrencinin kahve arası boyunca tekerlekli sandalyede yaşaması istenir. Ayrıca herkese roller dağıtılır ve bu rolleri oynamaları istenir. | Tekerlekli sandalyeler, rolleri betimleyen küçük notlar | ||
11:15 | 11:45 | Neler Hissettim? | Odak grup çalışması | Tekerlekli sandalye ile deneyim yaşayan gönüllüler ortaya alınarak, diğerlerinin soru sorması istenir. Neler yaşadı? Güçlükler nelerdi? Hangi tutum karşısında hngi duyguları yaşadı? Gibi sorular odak grupta paylaşılır. | 2 Adet tekerlekli sandalye ve O düzenine uygun bir salon | |
11:45 | 12:15 | TOFD Tanıtımı | Sunum | Anlatım, soru Cevap | TOFD hizmet alanlarıı, projeleri, hedefleri, vb. gruba aktarılır. | PPT |
12:15 | 13:00 | YEMEK | ||||
13:00 | 14:00 | Sivil toplum ve gönüllülük | Bay & Bayan Gönül | Anlatım, Soru Cevap, K.Grup Çalışması | Katılımcıların bir gönüllünün sorumluluklarıyla ilgili farkındalık kazanması desteklenir. Bunun için küçük gruplar şeklinde 3 boyutlu bir insan maketi yapar, ona bir kimlik kazandırır, gönüllü çalışmalarda uyması gereken kuralları koyarlar. | Renkli kartonlar, yapıştırıcı, pul, payet, renkli kalemler, giysi, aksesuar vb. |
14:00 | 14:15 | Kahve Arası | ||||
14:15 | 15:00 | Sivil toplum ve gönüllülük | Grup sunumları | Büyük grup paylaşımı | Her küçük grup, yarattığı gönüllü insan kimliğini büyük gruba anlatır. Onun kimliği üzerinden bir gönüllünün taşıması gereken sorumlulukları paylaşırlar. | Tahta, tahta kalemi, sahne |
15:00 | 15:15 | Kahve Arası | ||||
15:15 | 15:30 | AYE Gönüllüsünün Sorumlulukları | AYE Manifestosu | Anlatım, Soru cevap | Bu oturumda; 1. Artık AYE gönüllüsü olan katılımcıların yetki ve sorumluluk alanları anlatılır. 2. Puzzle ve görev adımları açıklanır. | Sunum araçları, ppt |
15:30 | 15:45 | AYE Puzzle Dağıtım Töreni:) | Mizansen tören | Büyük grup paylaşımı | Eğitimi tamamlayan, sosyal medya hesaplarını takip etmeye başlayan her katılımcıya puzzle tabanı ve ilk parçası bir törenle verilir:) | Katılımcı sayısı kadar puzzle tabanı ve ilk parça |
15:45 | 16:00 | Gün sonu değerlendirme | Çıkış Bileti | Bireysel çalışma | Katlımcıların eğitim hakkındaki duygu ve düşünceleri yazılı olarak alınır. | AYE logolu küçük not kağıtları, kalem |